تمـــامی حقـــوق این ســایت متعلــق به هلــدینگ رســتـا می باشــــد

ثبت برند یک فرآیند حقوقی است که به شرکت‌ها و اشخاص حقیقی این امکان را می‌دهد تا علامت تجاری خود را رسماً تأیید کرده و محافظت نمایند. این عمل، به ایجاد تفکری فرهنگی در مورد اهمیت شناسایی و تمایز از رقبا کمک می‌کند و به مشتریان اعتماد بیشتری به محصولات و خدمات ارائه شده توسط آن برند می‌دهد. به وسیله ثبت برند، امکان حفاظت از حقوق مالکیت معنوی و تجاری ایجاد می‌شود و از تقلب و نقض حقوق مالکیت معنوی جلوگیری می‌شود.

مـدت زمـان اسـتعلام تخـصصی بــرند

نحـوه دریافت پـاسخ اسـتعلام ثـبت بـرند

هـزینه استعلام بـرند قـبل از ثـبت

30 دقیقــه

پیامک، تمـاس

0 ریـال

استعلام برند

ما به شما تضمین می‌دهیم که سعی بر آن داشته‌ایم که پاسخ‌هایی که به درخواست‌های استعلام ثبت برند می‌دهیم، تا حد زیادی دقیق باشند. ما تشابه‌های مختلف را برای شما بررسی می‌کنیم و این خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم. پس از اعلام پاسخ استعلام، اگر تمایل دارید، می‌توانید فرآیند ثبت برند را از طریق موسسه ما انجام دهید که شامل هزینه‌های مربوطه می‌شود.

مراحل ثبت برند

بعد از انتخاب نام مناسب برای ثبت برند، اولین گام استعلام نام برند است. با انجام این کار، می‌توانید تأیید کنید که نام انتخابی شما قبلاً به ثبت نرسیده است. این اقدام اهمیت دارد تا اظهارنامه شما در مراحل بعدی رد نشود. برای انجام این مرحله، ابتدا نام برند را استعلام بگیرید.

بعد از تأیید نام برند، وارد سامانه http://iripo.ssaa.ir شوید و اطلاعات مرتبط با محصول خود را وارد کنید و مدارک لازم برای ثبت برند را ارسال کنید. پس از انجام این مراحل، شما یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد.

پس از ارسال مدارک، دادگاه به سه حالت ممکن پاسخ خواهد داد: رد پرونده، اخطار نقص، و آگهی نوبت اول. در صورت آگهی نوبت اول، این بدان معناست که مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود ندارد. در این مرحله، باید هزینه روزنامه رسمی اول و حق الثبت را پرداخت نمایید.

پس از انتشار آگهی نوبت اول، مدارک به دادگاه مالکیت معنوی ارسال می‌شود و با رعایت زمان‌بندی مشخص، در صورت عدم اعتراضی از سوی دیگران، می‌توانید برند خود را دریافت کنید.

لیست مدارک لازم جهت ثبت برند

ثبت برند، برای تمام فعالیت‌ها می‌تواند به دو صورت حقیقی و حقوقی انجام شود. به عبارت دیگر، برند می‌تواند به نام یک شخص حقیقی یا شرکتی که در آن مدیرعامل هستید، ثبت گردد. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند، بستگی به نوع حقیقی یا حقوقی بودن برند دارد. برای ثبت برند به نام یک شخص حقیقی، مدارک شخص متقاضی باید ارائه شود. و برای ثبت برند به نام یک شرکت یا حقوقی، مدارک مربوط به شرکت و مدیرعامل باید به اداره ارائه شود.

 

مــدارک لازم بــرای ثــبت حــقیقی برنــد

تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت

مجوز فعالیت : هر نوع مجوزی که ثابت کند شما در حوزه ای که درخواست ثبت دارید، فعالیت می کنید. این مجوز می تواند پروانه کسب، جواز تــاسیس بــاشد.

داشتن ثنا برای عضویت در سامانه و داشتن کارتابل

چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است، برای ثبت علامت تجاری بایدکارت بازرگانی نیز ازائه شود.

در صورت داشتن لوگو تصویر ارسال شود.

مــدارک لازم بــرای ثــبت حــقـوقی بــرنــد

ارائه مدارک ثبتی شرکت که مشخص کننده شخصیت حقوقی باشد.

ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که اگهی تاسیس در آن منتشر شده باشد.

ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل

ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده

جواز مرتبط با فعالیت

در صورت داشتن لوگو تصویر ارسال شود.

در این راهنما، به طور جامع و کامل به شما آموزش داده‌ایم که چگونه فرآیند ثبت برند عمل می‌کند. همچنین مدارک مورد نیاز و هزینه‌های مرتبط را نیز توضیح داده‌ایم. اگر هر گونه سوال یا ابهامی دارید، خوشحال می‌شویم که با شماره تماس ما تماس بگیرید. مطالعه این راهنما که تمام جزئیات ثبت برند را پوشش داده، می‌تواند به شما کمک کند تا به طور کامل اطلاعات لازم را دریافت کنید و از تخصص همکاران ما برای راهنمایی در مورد مدارک، اعتبارسنجی برند، و سایر موارد بهره‌برداری کنید.

بـرای استعلام برند قبل از ثبت چه در وب سایت ما و چه از طریق استعلام برند سایت مالکیت معنوی قوه قضاییه باید حتما بدانید که حتی اگر در فـرآیند اسـتعلام علامت تـجاری، اسـم مشــابهی پیدا نشــد به معنی ثـبت صد در صدی نـام درخـواستی شمـا نمی باشـد.

از آنجا که شرکت های ثبت شده تضمین کننده اعتبار، تعهدات و حق و حقوق افراد مرتبط با آن حوزه کاری اعم از کارمندان و یا مشتریان هستند، تبدیل کردن یک فعالیت اقتصادی پایدار و سودآور به یک شرکت ثبت شده می تواند بر ارزش و هویت شما بیافزاید و باعث افزایش هرچه بیشتر سودآوری فعالیت شما در آینده نیز بشود.ما قبل از ثبت شرکتها به شما می گوییم که چه شرکتی با کمترین هزینه نیاز دارید با چه موضوعی، چه میزان سرمایه لازم است در نظر بگیرید و بعد از ثبت چه اقداماتی لازم است انجام دهید. در صورتی که نیاز به مشاوره برند سازی دارید ما راه آسانی برای شما داریم.

مـدت زمـان اسـتعلام تخـصصی بــرند

30 دقیقــه

نحـوه دریافت پـاسخ اسـتعلام ثـبت بـرند

پیامک، تمـاس

هـزینه استعلام بـرند قـبل از ثـبت

0 ریـال

استعلام برند

ما به شما این اطمینان را می دهیم که تا حد زیادی سعی کرده ایم پاسخ هایی که به درخواست های استعلام ثبت برند می دهیم تا حدود زیادی دقیق باشد.ما حالتهای مختلف مشابهت را برای شما بررسی می کنیم و این کار را هم رایگان انجام می دهیم.بعد از اعلام پاسخ استعلام، اگر تمایل داشتید می توانید فرآیند ثبت برند را به موسسه ما واگذار کنید که شامل هزینه می باشد.

مراحل ثبت برند

پس از انتخاب نام مناسب برای ثبت برند، اولین گام استعلام نام برند است که با این کار شما می توانید متوجه شوید این برند قبلا به ثبت رسیده است یا خیر؟ پس برای اینکه اظهارنامه شما به این دلیل رد نشود ابتدا از نام انتخابیتان استعلام بگیرد.پس از تایید نام برند و انتخاب آن می توانید وارد سامانه http://iripo.ssaa.ir شوید و مطابق محصول خود اظهارنامه را تکیمل و مدارک لازم جهت ثبت برند را ارسال نمایید. پس از انجام این مراحل برای پیگیری امور به شما کد پیگیری داده می شود.در ادامه پاسخ اداره می تواند به سه حالت رد پرونده، اخطار نقص و آگهی نوبت اول باشد که اگر آگهی نوبت اول باشد یعنی هیچ مشکلی در اطلاعت وارد شده وجود ندارد. پس از انتشار آگهی نوبت اول مدارک به اداره مالکیت معنوی فرستاده می شود که در اینصورت باید هزینه ی روزنامه رسمی اول و حق الثبت واریز شود.با توجه به زمان مشخص شده اگر فردی به صورت شخص و یا اشخاصی نسبت به برند شما هیچ اعتراضی نداشته باشند باید نسبت به آگهی نهایی و دریافت برند اقدام نمایید.

لیست مدارک لازم جهت ثبت برند

ثبت برند برای تمام فعالیت ها می تواند به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت برسد، یعنی برند می تواند به نام شخص شما باشد یا متعلق به شرکتی باشد که در آن مدیرعامل هستید.مدارک لازم برای ثبت برند بستگی به حقیقی بودن یا حقوقی بودن آن دارد.برای ثبت به صورت حقیقی باید مدارک شخص متقاضی ارائه شود و برای ثبت حقوقی هم باید مدارک شرکت و مدیرعامل به اداره ارائه شود.

تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت

مجوز فعالیت : هر نوع مجوزی که ثابت کند شما در حوزه ای که درخواست ثبت دارید، فعالیت می کنید. این مجوز می تواند پروانه کسب، جواز تــاسیس بــاشد.

داشتن ثنا برای عضویت در سامانه و داشتن کارتابل

تاییدیه صمت برای مجوز فعالیت

چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است، برای ثبت علامت تجاری بایدکارت بازرگانینیز ازائه شود.

لازم به ذکر است در صورتی که امور ثبت توسط نماینده و یا وکیل قانونی، تصویر وکالتنامه رسمی همراه مدارک در سامانه ارسال شود.

درخــواســت مــشـــاوره از مــوسســه ثــبتی حــقــوقی رســتــا

همراهان هلدینگ رستا برای مشاوره رایگان میتوانید با تکمیل این فرم تماس از سمت کارشناس ها باشید

بــلاگ های سـود مــند هـــلدینـگ رســــتا

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص و مسولیت محدود
درخواست دفاتر پلمپ تجاری
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.